Finlandsresan

Klockan fem över åtta i fredags satte vi oss på bussen och påbörjade den långa resan till stockholm.
Vi sov mesta delen av bussresan men jag kan inte påstå att det var särskilt bekvämt.

Iaf väl framme på båten startade vi resan med att gå på taxfreen och köpa vin till våran förfest i hyttan.
Sen var vi och beställde bord på buffen innan vi gick och gjorde oss iordning.
När man ät fyra damer som fixar sej så kan det ta ett tag :p

Vid åtta var det iaf dags att äta.
Underbart gott och jag tror aldrig jag ätit så mkt i hela mitt liv.
Efter två timmars ätande och dricka var det dags att gå upp till puben och dricka smirnoff ice.
Klockan tolv när nattklubben öppnade gick mormorn och la sej och vi gick upp och dansade.
Vi hittade ett helt ishockeylag som ville bjuda oss på dricka eftersom "vi var populärast på hela båten" :P
Iaf var vi kvar och dansade till nattklubben stängde och sen följde vi med vårat hockeylaga på efterfest.
Efter att deras samtalsämnen spårat ut bestämde vi oss att det var dags att gå till vår hytt och sova.

På lördagen ringde mormorn och väckte oss vid elva.
Då var det dags att gå upp, försöka göra sej någolunda snygg och sen ge sej ut på upptäcksfärd i helsingfors.
Jag och Joss hoppade på första spårvagn och sen hamnade vi massa fel så vi fick gå av och gå i snön, det var kallt.
Iaf hittade vi mormor tillslut och blev bjudna på frukost och jag blev bjuden på nya skor :p
När Ess kom tillbaka ifrån besöket hos sin aupair familj åkte vi tillbaka till båten och sov några timmar.

När vi blev väckta av Begit var det det dags att göra sej fin igen. Detta tog jue sin tid men väl klara var det dags att gå och äta massa mat. Efter maten var vi i hytten och drack massa vin innan det var dags att gå upp till nattklubben och dansa igen.

Lillasystern hittade en norsk att dansa med och jag och joss hade jue varandra :p
Vi träffade vårat hockeylag en stund men när klockan var fem orkade vi inte efterfesta utan gick hem till hytten och sov två timmar innan det var dags gå upp och sätta sej på den jävla bussen igen.

Vid halv fem var jag i kalmar där min bejbi mötte mej på stationen.
Han var sötast och jag hade saknat honom sååå mkt <3<3

Tack mormor vär resan, och tack Joss å Ess för underbart sällskap!
Det måste vi göra om snart :D

PussPuss




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0