Fler konstiga drömmar

Jag har verkligen en period där jag drömmer mkt just nu.
Inatt drömmde jag än ännu konstigare dröm.

Det är midsommar och hela familjen är och firar i vårat gamla hus.
Där jag bodde när jag var barn.
Det är jag, mamma, Esse, mormor, morfar och mammas kille.
Det konstiga är att varken min pappas fru eller min halvbror finns.
Jag och mamma, esse -och pappa sitter och super.
Dom andra går och lägger sej och det bestämmer oss jag och Esse också för å göra.
Men när vi varit uppe å lagt oss en stubd år vi ner.
Då ligger min mamma och pappa och kramas i soffan.
(tro mej det skulle aldrig hända på riktigt)
Jag skäller på dom och säger att Roger (mammas kille) faktiskt kan komma ner när som helst.

Sen helt plötsligt är alla vakna igen och sitter i vardagsrummet och pratar.
Då ser vi genom fönstret att det sitter ett gäng på våran terass.
Sen kommer dom in genom dörren.
Ingen känner dom men det är ingen som tyckerdet är konstigt.
Då märker jag att jag varken har bh ellertröja på  mej.
Jag ger en av tjejerna en kram och säger att dom måste gå och att vi ses dan där på..
Sen vaknar jag.

Jessica förklara den drömmen om du kan ;p

Kommentarer
Postat av: Jessica Fransén

Det kan jag nog allt göra.



Första delen är kanske att du längtar tillbaka till den "lyckliga" familj vi var. Eller att du innerst inne önskar att det kunde varit så när vi var yngre, men samtidigt så kommer verkligheten in i bilden och du vet att mamma är glad nu när hon har Roger.



Kanske är det dags att träffa andra människor, skaffa nya vänner, eller känner du att ingen har tid för dig. Att du inte har något på överkroppen kan ju kanske betyda att du känner dig sårbar just nu eller nått.



puss på dig

2008-12-11 @ 19:00:06
URL: http://anewworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0